Smerter i benene

Der er flere årsager til, at smerter i benene kan kædes sammen med smerter i armene. Først og fremmest har klinikkens behandlere særlig ekspertise inden for behandlingen af netop disse områder, og derudover påvirker funktionen i tilsvarende led i arm og ben (f.eks. albue/knæ) hinanden. Leddene i den enkelte ekstremitet i arme og ben påvirker i stor udstrækning hinanden (f.eks. fod/hofte). Disse skader kan naturligvis opstå i almindelig daglig brug, men idrætsudfoldelse er en meget hyppig årsag.

Knæsmerter

Vi behandler ofte både lidt uspecifikke knæ-smerter, men også mere veldefinerede problemer som:

– springerknæ
– løberknæ
– bruskskade bagpå knæskallen (chondromalacia patella)
– Osgood-Schlatters syndrom hos teenagere.

Mange af disse problemstillinger giver muskelspændinger samt smerter i benene, hvilket svækker vævet, og gør fibersprængninger meget hyppigere. Med alle disse skadestyper gælder, at behandling af ikke kun den aktuelle skade, men også den bagvedliggende årsag giver det hurtigste og mest holdbare resultat.

Hør vores kiropraktor Julie og kollega Daniel fortælle om smerter i knæet. (www.kiropraktoren.dk)

Hofteleddet

Hofteleddet påvirkes enten indirekte via fod- eller knæskader eller direkte ved fald på hofte/sædepartiet. Da flere af hofteleddenes vigtige støttemuskler dels også er støttemuskler for knæene, og dels medvirker til stabiliteten i bækkenet, vil hofteproblemer ofte brede sig, ikke alene til knæene men også til lænden. Se mere under lyskesmerter..

Den klikkende hofte, som ofte ses hos unge mennesker, kan også behandles med et godt resultat.

Hør vores kiropraktor Julie og kollega Daniel fortælle om smerter i hoften. (www.kiropraktoren.dk)